2 tandartsen van Orthodontes die een patiënt aan het behandelen zjin.

Orthodontes

Orthodentes, een toonaangevende tandheelkundige praktijk in Antwerpen, staat bekend om haar innovatieve aanpak en persoonlijke patiëntenzorg. Om hun communicatie en patiëntenbeheer naar een hoger niveau te tillen deed de praktijk beroep op Zorg Voor Digitaal.De opening van hun nieuwe high-end praktijk bood hiervoor het perfecte aanknopingspunt.

Foto

Video

Social media

Klant

Orthdontes

Datum

2023-2024

Bezoek de website van Orthodentes hier

0
1
2
3
01

Vraagstuk

Orthodentes wilde hun communicatie en patiëntenbeheer naar een hoger niveau tillen en hun nieuwe high-end praktijk optimaal in de kijker zetten met een professionele en consistente uitstraling.

02

Oplossing

Zorg Voor Digitaal ontwikkelde diverse communicatiematerialen, zoals e-mailontwerpen, social media templates en balieposters. Daarnaast werd de essentie van Orthodentes vastgelegd met professioneel beeldmateriaal, waaronder foto’s, video’s en een 360° tour.

03

Resultaat

Orthodentes beschikt nu over een sterke, consistente merkidentiteit die zowel online als in de praktijk vertrouwen uitstraalt. Dit leidde tot een verhoogde zichtbaarheid, positieve reacties van patiënten en partners, en een sterke online aanwezigheid.

Een herkenbare uitstraling, online en in de praktijk

We vertrokken vanuit het logo om de visuele identiteit vorm te geven. Ons doel was om een professionele en eigentijdse uitstraling te creëren, waardoor alle communicatiekanalen zorgvuldig op elkaar worden afgestemd. Zo krijgt Orthodentes een consistent en herkenbaar imago, dat niet alleen professionaliteit uitstraalt, maar ook vertrouwen wekt bij patiënten.

De identiteit verwerkten we in diverse communicatiemiddelen, waaronder:

  • Social media templates: We creëerden een gebruiksvriendelijk template waarmee Orthodentes herkenbare en aantrekkelijke berichten kan posten op sociale media.

  • Balieposters: Voor de praktijk ontwierpen we balieposters die perfect aansluiten bij hun moderne uitstraling.

  • E-mailontwerpen: De bestaande e-mails werden geüpdatet en vormgegeven in lijn met de huisstijl. Zo zorgen we voor een professionele en consistente communicatie richting patiënten.

Al deze communicatiemiddelen dragen bij aan een uniforme, sterke merkidentiteit die zowel online als in de praktijk herkenbaar is.

Een social media feed van de orthodontiepraktijk Orthodentes.

Professioneel beeldmateriaal dat vertrouwen uitstraalt

Beeldmateriaal speelt een cruciale rol in het versterken van de uitstraling van Orthodentes.
Wij legden volgende zaken vast op beeld:

Twee orthodontisten die een foto's aan het nemen zijn van de mond van een patiënte.

Op elk beeld komt de essentie van Orthodentes tot uiting: een warme, innovatieve en toegankelijke omgeving. De beelden werden zorgvuldig nabewerkt en ingezet op verschillende communicatiekanalen, waaronder de website en social media. Hiermee versterken we de merkidentiteit en het vertrouwen van patiënten.

Impact op social media

Het visuele materiaal werd strategisch ingezet op de sociale mediakanalen van Orthodentes om hun doelgroep te informeren en enthousiast te maken over de nieuwe praktijk. Voor professionele relaties lag de focus op waardevolle kennisdeling. De hoogwaardige foto’s en video’s versterkten niet alleen de boodschap van Orthodentes, maar straalden ook vertrouwen en professionaliteit uit, wat resulteerde in een sterke online aanwezigheid en positieve reacties van zowel patiënten als partners.

Een sterke uitstraling

Het resultaat van onze samenwerking met Orthodentes is een herkenbare en consistente communicatie die naadloos aansluit bij hun kernwaarden. Samen met Zorg Voor Digitaal heeft de tandartspraktijk niet alleen een professionele uitstraling gekregen, maar ook de tools om deze blijvend te versterken.

Samen hebben we de brug geslagen tussen moderne tandheelkunde en effectieve digitale communicatie. Een samenwerking waar we met trots op terugkijken.

De wachtzaal van de orthodontiepraktijk Orthodentes.
Mid shot van Dr. Tim Ritzen die een foto neemt van het gebit van de patiënte.
VITA 3D-Master tandengids.
Foto van Dr. Carl Van Puyvelde en Dr. Tim Ritzen voor het Orthodentes logo.
Close-up van een onderzoekslamp.
Dr. Tim Ritzen die een net goed uit een kast haalt.
Bezoekers van het openingsevenement die baldert door het informatieve boekje aan de balie.

Wij maken gebruik van cookies

We maken gebruik van cookies om gegevens m.b.t. de prestaties en het gebruik van deze website te verzamelen & analyseren, om sociale netwerkfunctionaliteiten aan te bieden en onze content & advertenties te verbeteren en personaliseren.
Bekijk onze privacy policy voor meer informatie.